Procedura rozpatrywania spraw w wydziałach Sądu Rejonowego w Świeciu
Czynności sądowe Komórki organizacyjne
- Przyjęcie pisma wszczynającego sprawę (wpływ korespondencji do sądu)
- Biuro Podawcze
- Rozdział na poszczególne wydziały(przydzielenie nowo wpływających spraw dla odpowiednich wydziałów w sądzie)
- Biuro Podawcze
- Przystawianie pieczęci wpływu (prezenta - posiada oznaczenie sądu i datę)
- Biuro Podawcze
- Odnotowanie w kontrolce nadanych przesyłek (wpisywanie w kolejności wpływu)
- Biuro Podawcze
- Przedstawienie pisma Przewodniczącemu Wydziału
- Kierownik Wydziału lub upoważniony sekretarz sądowy
- Wydanie zarządzenia o zarejestrowaniu sprawy
- Przewodniczący Wydziału
- Nadanie symbolu (numeryczne oznaczenie rodzaju i charakteru sprawy np. 004 oznacza sprawę o rozwód)i sygnatury sprawy (cyfra rzymska oznaczająca wydział, numer porządkowy, pod którym sprawa została wpisana oraz dwie ostatnie cyfry roku np. I C.145/03)
- Przewodniczący Wydziału
- Przydział do decernatu (inaczej referat, zakres czynności sędziego)sędziego
- Przewodniczący Wydziału
- Zarejestrowanie w repertorium i w skorowidzu (urządzenia ewidencyjne służące do rejestrowania czynności sądu, kontrolowania biegu spraw itp.)
- Sekretarz sądowy
- Zakładanie akt sprawy(w okładce sporządzonej wg. ustalonego wzoru, oznaczonej sygnaturą, datą założenia, stronami procesu i rodzajem sprawy, widnieje na niej także informacja o ilościach posiedzeń i referacie sędziego)i rozpoczęcie postępowania
- Sekretarz sądowy
- Dołączanie pism procesowych w toku postępowania
- Sekretarz sądowy
- Wyznaczanie terminów rozpraw
- Sędzia
- Wydanie orzeczenia kończącego sprawę
- Sędzia
- Nadanie kwalifikacji archiwalnej
- Sędzia
- Przekazanie akt do archiwum Sądu
- Kierownik Wydziału